logo
امروز : شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۵
[ شناسه خبر : ۳۲۴۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

زنجانی‌ها منتظر باران باشند

زنجانی‌ها-منتظر-باران-باشند
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه هوای استان امروز غالبا صاف در بعضی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود گفت: زنجانی‌ها منتظر باران باشند.

مرتضی قدیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه در روزهای دوشنبه و سه شنبه عبور موج ضعیفی از منطقه، علاوه بر افزایش پوشش ابر در برخی نقاط از ارتفاعات استان سبب بارش باران نیز خواهد شد گفت:

بیشتر بخوانید

وی افزود: همچنین دمای هوا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه بطور نسبی کاهش یافته و در روزهای پنجشنبه و جمعه مجددا افزایش می‌یابد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان عنوان کرد: دمای فعلی شهر زنجان ۱۵ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

قدیمی ابراز کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان هشت و ۲۸ درجه، ابهر هشت و ۲۷ درجه، خرمدره ۱۱ و ۲۷ درجه، آببر ۱۷ و ۲۹ درجه، سلطانیه ۱۰ و ۲۷ درجه، قیدار ۱۴ و ۲۶ درجه و ماهنشان ۱۵ و ۳۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی گفت: صدور هشدار زرد،  احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه‌ای و نفوذ سامانه بارشی در استان که از بعد از ظهر روز دو شنبه 3 مهرماه شوروع تا اواخر وقت سه شنبه 4 مهرماه ادامه خواهد داشت.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان تاکید کرد: در برخی مناطق بارش باران با احتمال رگبار نقطه‌ای و رعد و برق، وزش موقت باد نسبتا شدید پیش بینی می‌شود.

قدیمی تصریح کرد: مناطق تاثیر سامانه بارشی در زنجان، ابهر، ایجرود، خدابنده، خرمدره، سلطانیه و ماهنشان است و آبگرفتگی موقت معابر، احتمال سیلابی برخی مسیل‌ها، خطر اصابت صاعقه به ویژه در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: خود داری از اتراق در کنار رودخانه‌ها و اجتناب عبور از میان مسیل‌ها و رودخانه‌های خشک شده، پرهیز از صعود به ارتفاعات در زمان فعالیت سامانه از جمله اقدامات مهم در این زمینه است.

 

 

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر